فواید گوش دادن به موسیقی


موسیقی شنیدن به یکی از نیازهای اساسی انسان‌ها تبدیل شده است. ما با شنیدن موسیقی احساساتمان را کنترل می‌کنیم و قدرت به دست می‌گیریم تا با تنظیم شدن استقلال عاطفی، شادی، آرامش، قابلیت تمرکز، ایجاد خلاقیت و ابداعات جدید را تجربه کنیم.

فایده‌های شنیدن موسیقی برای سلامت ذهنی و جسمی بسیار زیاد است. به عنوان مثال، شنیدن موسیقی قبل از خواب باعث می‌شود که به سرعت به خواب برویم و نیمه‌شب بیدار نشویم؛ همچنین بهترین دستگاه درمانی برای مهار اضطراب و استرس است.

بسیاری از کسانی که گرفتار اضطراب و استرس هستند معمولا شنونده حرفه ای موسیقی نیستند. یا موسیقی های زیادی در طول عمر خود نشنیده اند.

از آنجا که موسیقی همیشه یکی از عوامل ویژه ارتقای احساسات است، همچنین به جز مزایای سلامت، باعث توسعه شناخت و هوش هم می‌شود. به گفته متخصصان، شنیدن موسیقی از یک سال بیشتر، روی رشد شبکه‌های مغزی تاثیرگذار است که باعث افزایش کیفیت زندگی، افزایش توانایی‌های شخصی می‌شود.

از این رو، استفاده بهینه از موسیقی به عنوان یک درمان سنتی برای استرس، درمان پس از جراحی، درمان بیماری‌های مزمن، بهبود عملکرد در کار ، افزایش قابلیت تمرکز و حافظه، ایجاد خلاقیت و تفکر است. منظور از استفاده بهینه یعنی انتخاب موسیقی مناسب.

در کل، موسیقی به دلیل داشتن تأثیرات قوی بر روی سلامت ذهنی و جسمی، به عنوان یکی از عناصر پایه در زندگی بشر تلقی می‌شود.

آنچه که در موسیقی مهم است هارمونی و فرکانس های صوتی است.
یعنی انتخاب یک موسیقی خشن با محتوای غیر اخلاقی مسلما نمیتواند آثار مثبتی داشته باشد. هر چند آن موسیقی های خشن هم کاربرد های خاص خود را دارد. به عنوان مثال موسیقی هایی با ریتم تند و هیجان انگیز میتواند به شما انرژی بیشتری برای انجام حرکات ورزشی بدهد.

شنیدن موزیک های آرامش بخش را به همه پیشنهاد میکنیم


لیستی از اهنگ های آرامش بخش


شنیدن آهنگ های پیانویی


شنیدن آهنگ هایی با ریتم آرام