معرفی هنرمند - Chris Rea


کریس ریا (Chris Rea)، خواننده، نوازنده، آهنگساز، و ترانه‌سرا انگلیسی، در تاریخ 4 مارس 1951 در میدلزبرو، انگلستان متولد شد. او با القابی چون "صدای بلوز" و "رامان سلتیک" شناخته شده است. او در دوران کودکی خود عاشق موسیقی شده بود و پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه، به موسیقی مشغول شد.

ریا در سال 1978 با آلبوم اول خود با نام "صدای تابستان" (Whatever Happened to Benny Santini?) معرفی شد. با این حال، او در دهه 80 با پیشروی در زمینه موسیقی بلوز و راک به شهرت رسید. آثار برجسته‌ای مانند آلبوم بلوز راک "روداوی" (The Road to Hell) که در سال 1989 منتشر شد، به او شهرت جهانی بخشید. در آلبوم روداوی آهنگ‌هایی چون "The Road to Hell (Part 1 & 2)"، "Auberge" و "Looking For The Summer" وجود دارد.

کریس ریا با گسترش شبکه‌های تلویزیونی در سال 1990، با "ولفک وود" (Wired to the Moon) نیز محبوبیت خود را حفظ کرد. در سال 1988 نیز آهنگ "بلوز بفرست" (The Road to Hell)، اولین آلبوم او در انگلستان شده بود. او هنوز تا به امروز فعالیت موسیقی خود را ادامه می‌دهد و به برخی کشورها، شامل استرالیا و کانادا، با جولانگاه‌های موسیقی خود سفر کرده است.

کریس ریا به علت بیماری سرطانی در سال 2016 استراحتی چندین ماهه داشت و در اواخر سال 2017 یک رویارویی ویروسی از او رفع شد.


آهنگ های Chris Rea